Bohol, Little Lambs, Moalboal!

Hoi Allemaal,

Weer een berichtje vanuit Cebu, werd wel weer tijd dacht ik zo.

Zal beginnen waar ik geëindigd was vorige keer.

We zijn zaterdag ochtend om 8.30u vertrokken met de boot naar Bohol.

Dat is een eiland rechts van Cebu, dat staat bekent om zijn chocolate hills en de tarsier aapjes.

En een super mooi strand genaamd Alona beach! Precies wat je je voorstelt bij witte zand stranden met mooie blauwe zee en palmbomenJ

Rosalie Francoise en ik zijn meteen naar Alona beach gegaan, hun wilde graag duiken en ik had wel zin in een strand dagje!

Heerlijk lui op de het strand gelegen en om 14.30u kreeg ik gezelschap van Maud en Maartje die eerst naar het hotel waren gegaan en toen mijn kant op kwamen.

Rond half 6, 6u waren Rosalie en Francoise weer terug van het duiken en hebben we wat gegeten bij een strandtentje en toen zijn we richting het hotel vertrokken.

Een super mooi en luxe hotel met uitzicht over de zee, helaas zagen we deze pas de volgende ochtend want wij kwamen in het donker aan…

Bij het inchecken zag ik een folder liggen, je kon zelf een scooter huren en dan naar de tarsier aapjes en de chocolate hills! Ik heb zelf geen rijbewijs en vond het dus niet zo’n goed idee om zelf te gaan rijden maar Roos was hier wel voor in dus die zou gaan rijden en ik zou dan achterop van het mooie uitzicht gaan genieten.

Maar goed nog even lekker gezeten en wat gedronken en toen ons bed in want Roos en ik zouden om 09.30u met de scooter op pad gaan.

De volgende ochtend eerst even ontbeten en toen gingen wij naar de scooter.

Roos had nog nooit scooter gereden dus het was even wennen en het begin verliep niet helemaal vlekkeloos, ze wilde de scooter omdraaien maar ipv remmen draaide ze aan het gas waardoor ze tegen 2 andere geparkeerde scooters aanbotste, gelukkig ging het heel zachtjes dus niets aan de hand en hup weer verder.

Na even geoefend te hebben langs de weg, ben ik gewoon achterop gaan zitten en zijn we op pad gegaan.

Het ging harstikke goed! Alleen hadden wij een lullig klein kaartje meegekregen, was moeilijk om te zien waar we heen moesten maar iedereen aan wie we het vroegen wees ons in de juiste richting en zo kwamen we eerst bij een snake farm waar Roos nog met 2 grote slangen op de foto is geweest en toen naar de Tarsier aapjes! Super schattige kleine aapjes met grote ogen! Ze kunnen hun hoofd ook helemaal omdraaien hoorde ik, ze passen ook zo in de palm van je hand echt heel lief.

Na de tarsier aapjes zijn we door het man made forest naar de chocolate hills gereden.

Onderweg veel dingen gezien, ook mooie foto’s gemaakt met Roos dr camera, zal ze straks of morgen op facebook zetten.

De chocolate hills zijn grote heuvels/bergen die dan in een bepaald seizoen een chocolade kleur krijgen, vandaar de chocolate hills.

Helaas waren er maar een paar al bruin, de rest was nog gewoon groen.

Maar goed het was echt prachtig hoor welke kleur ze dan ook hebben!

Na de chocolate hills weer terug gereden naar het hotel, moet zeggen dat ik na meer als 5u op een scooter er ook wel een beetje klaar mee was haha.

Nog even getankt want we kregen hem vol en moesten hem dus ook vol terug geven.

Een halve tank voor 180 peso haha ongv 3euro J

We waren rond 15.00u weer terug in het hotel want onze boot ging om 16.30u en we moesten daar nog naar toe met de taxi.

De andere meiden waren naar de bee farm geweest, was ook heel mooi dus als ik nog een x terug ga ga ik zeker daar naartoe!

Maandag weer lekker op het project geweest.

De kinderen hadden er alleen niet heel veel zin, ze waren wat hangerig en huilerig.

Het was dan ook heel benauwd, denk dat ze daar veel last van hadden, hadden wij ook haha.

De rest van de week dan ook weer helemaal super!

Leuke spelletjes gedaan en vooral lekker veel geknuffeld.

Woensdag was er een mis, de kinderen moesten hierbij ook aanwezig zijn.

Allemaal netjes aangekleed en schoenen! aan had ze nog nooit op schoenen gezien, ze lopen hier altijd op blote voeten haha.

De kinderen gedroegen zich voorbeeldig! De drukste kindjes, 4, zaten er dan niet bij maar toch ben ik heel trots op ze dat ze meer dan 2u netjes stil hebben gezeten!

Ipv eten en dan douchen en dan zelf eten hebben we het even omgegooid.

Joeri en ik dachten allebei dat ze wel even lekker hun energie kwijt moesten dus wij hebben eerst geholpen met het eten en zijn toen zelf gaan eten.

Daarna zijn we nog lekker 2u buiten geweest en hebben ze toen pas gedouched!

Moet zeggen dat ze het wel even raar vonden hoor niet meteen douchen na het eten.

Maar toen ze door hadden dat we naar buiten gingen was het meteen goed!

Donderdag kwam Maartje en Francoise even kijken.

Ze zijn voornamelijk boven geweest, ze waren daar bezig met eten en konden hun dus mooi mee helpen. Ze hebben ons met de lunch ook nog even geholpen, was wel fijn een paar extra handen want we hebben een jongentje die eten afpakt van de andere.

Daarna de kinderen weer lekker gedouched en nog even wat gespeeld en geknuffeld en toen zijn we weer naar huis gegaan.

Vrijdag ben ik alleen naar het project geweest, Joeri ging met Maud en Roos mee om hun project te bekijken.

Ik wilde de jeepney pakken maar na 10 min waren en 2 langs geweest die bomvol zaten dus toen toch maar een taxi gepakt.

Nog even een praatje met de Nederlander gemaakt die in het straatje woont en toen naar de kinderen!

Die vonden het wel vreemd hoor dat Joeri er niet was haha.

5 min lang bleven ze de deur nog in de gaten houden of die echt niet kwam haha.

Even het begin liedje gezongen en de gebaren met ze geoefend en toen wilde ik naar buiten met ze maar dat mocht niet want ze waren grote kruisen aan het plaatsen in de tuin waar wij normaal spelen.

Dus binnen gebleven, tikkertje, verstoppertje en kiekeboe gespeeld en toen was het alweer tijd voor de lunch!

Na het eten was ik al begonnen met douchen toen Joeri met Roos en Maud binnenkwamen.

Maud en Joeri hebben toen bij de kinderen binnen gezeten en Roos heeft mij nog geholpen met 2 kinderen douchen.

Was wel heel leuk om andere te laten zien wat je nu eigenlijk doet op een project.

Na het douchen heb ik afscheid genomen van de kinderen en toen zijn Roos Maud en ik naar een winkelcentrum( volgens mij was het Metro Novo of zoiets)gegaan omdat hun nog spullen moesten hebben voor het project en ik moest zelf ook nog even shampoo enzo hebben.

En natuurlijk ook wat lekkers voor onderweg want wij gingen die avond naar Moalboal!

Om 19.00u waren we op het busstation om de bus te pakken naar Moalboal, helaas zat de bus zo vol dat we misschien nog wel bij hadden gekund maar er was ook geen airco en dat is voor een uur niet erg maar voor 3 vind ik het toch wel lekker om airco te hebben haha.

Toen geopperd om een taxi te pakken van Cebu naar Moalboal.

Uiteindelijk voor 2000 peso een taxi gepakt J

Maud Roos Francoise en ik vonden het wel even prima zo..

Rond 22.00u waren we bij het Asian Belgium dive resort.

Zag er allemaal prima uit, alleen weer was het donker dus geen idee hoe het uitzicht was..

Nog even wat gedronken en toen lekker gaan slapen.

Voor het eerst sinds we vertrokken zijn sliep ik niet met Roos maar met Francoise haha.

Ook prima hoor maar Roos en ik zijn nu wel gewent aan elkaar haha.

De volgende dag was Francoise al om half 6 wakker, ik om half 7 en hebben toen van het heerlijke uitzicht genoten! Zie de foto’s op facebook!

Nog een leuk gesprek gehad met Monique, een Belgische vrouw die hier met haar Nederlandse man werkt.

Rond 9u lekker ontbeten, Roos en Maud waren ondertussen ook wakker.

Daarna heerlijk in de zon gelegen! Nog even met Roos naar white beach gekajakt, was om de hoek, heel leuk om te doen. Om 14.00u gingen Maud en ik snorkelen en Roos ging duiken.

Super mooie dingen gezien, alleen een beetje jammer van de kleine kwallen die overal rond dreven, veel gestoken! Prikte eventjes maar dat was ook zo weer weg maar wel vervelend.

Na het snorkelen gedoucht en nog even gezeten en toen met de tricycle naar Moalboal!

Een tricycle is een scooter met een bakje ernaast waar je dan in kan zitten, soort tuktuk maar dan aan de zijkant.

Alleen waren wij met z’n 4en en er konden er maar 3 in het bakje dus 1 moest achterop de scooter.

Ik heb toen in dameszit achterop de scooter gezeten! Was heel leuk haha lekker gehobbeld want asfalt wegen kende ze hier niet.

In Moalboal eerst even bij de souvenirs winkels gekeken, leuke dingentjes gekocht!

Daarna bij de Indiër gegeten, heerlijk!

Toen nog even wat gedronken in de Chillybar.

Een Australische jongen sprak ons aan, er was verderop op het strand een bandje live muziek aan het spelen, misschien dat we het leuk vonden om daar naartoe te gaan? Goed idee!

Heel leuk om dat te zien, er waren zeker 15 jongens die bij de ‘’band’’ hoorde, iedere x gingen er dan 2 zingen en 1 gitaar spelen.

Leuke nummers, wij begonnen al snel te dansen en dat vonden hun helemaal leuk! Veel gratis drinken aangeboden gekregen haha.

Achter deze band zat een discotheek, wij zijn daar ook maar even gaan kijken alleen met de belofte aan de jongens van de band dat we nog wel terug kwamen want 1 daarvan wilde nog voor ons zingen.

Ook hier, zie de foto’s op facebook!

Discotheek was wel grappig alleen super heet maar er werd wel leuke muziek gedraaid.

Daar tot 12u ofzo gebleven, toen weer terug naar de live muziek.

En ja hoor die jongen gingen even voor ons zingen! Super leuk haha.

We zaten aan 1 grote tafels met de band, kregen steeds drinken en eten aangeboden en hele gesprekken gehad over Nederland, iedereen denkt dat je uit Polen komt Holland/Poland lijkt inderdaad best veel op elkaar maar als je dan Amsterdam zegt weten ze het meteen red light district en wiet… Goed hoor jongens;)

Ineens was het half 3! Roos en ik moesten er de volgende dag al om half 6 uit om naar de walvishaaien te gaan, dus toen toch maar besloten om terug te gaan naar het resort.

Wel heel jammer want het was erg gezellig.

Uiteindelijk om half 4 naar bed, dan is half 6 toch wel heel erg vroeg hoor!

Om 6u stond het busje klaar die ons naar de walvishaaien en de watervallen ging brengen.

We hadden het busje voor ons zelf dus lekker lang uit op de bank gelegen.

Van slapen kwam helaas niet veel want het was nogal een hobbel weg haha.

Na 2u kwamen we bij de walvishaaien.

Even kaartjes halen, spullen gedropt in een soort kluis, omgekleed en toen het bootje in naar de walvishaaien! 50 meter vanaf de kust zwommen ze al, er zat een man in een bootje de beesten te voeren zodat ze bij de bootjes bleven dus echt natuurlijk was het niet maar goed.

Was onwijs gaaf om te zien, helaas ging Roos dr onderwatercamera niet meer aan dus geen foto’s kunnen maken maar geloof me die beesten zijn echt heel groot!

Wel heel gaaf om gezien te hebben.

Toen weer terug naar de kust met het bootje, even afgespoeld en even in de zon gezeten om een beetje op te drogen.

Kwam er een groep Japanners naar ons toe, ze vroegen of ze met ons op de foto mochten haha.

Naja dat maar gedaan, hun helemaal gelukkig haha.

Toen aan de overkant ontbeten, rijst met een gebakken ei en een hotdog… Heerlijk!

Daarna 1.5u gereden naar de watervallen, super mooi, ook hier zie de foto’s op facebook!

Merk dat het allemaal erg moeilijk om uit te leggen en foto’s zeggen zoveel meer!

Rond 13.30u weer terug in het hotel waar we nog even geluncht hebben en toen nog door het water naar white beach gelopen.
Daar nog wat gedronken en toen weer terug naar het hotel om te douchen en afscheid te nemen van Monique en Roland want de taxi stond alweer klaar.

We waren rond 21.30u weer terug in het hotel en zijn eigenlijk meteen gaan slapen!

Nou dit was het wel weer, zal proberen mijn blog iets beter bij te houden want merk dat het er nogal snel bij inschiet.

Morgen (woensdag) gaan Joeri en ik s’ochtends eerst naar het project en na het douchen gaan we dan spullen kopen! Mijn donatiegeld ga ik nu nog niet besteden, Joeri heeft nog maar 2 weken om het te besteden en dat gaan we eerst doen en later kijken Renske en ik dan naar wat wij gaan doen met mijn donatiegeld. Zitten zelf te denken aan nieuwe speeltoestellen voor buiten, dat zou super gaaf zijn natuurlijk!

Liefs Laura

Reactie toevoegen

CAPTCHA
Typ de code over om spam tegen te gaan.