Week 5+ Cape Town!!

Hoi allemaal!

Bedankt voor alle reacties!
Ik heb niet zoveel tijd dat ik iedereen kan mailen, bellen of smsen dus doe het maar even zo;-)

Ik begin wel met Cape Town!

Donderdagochtend om kwart over 5 werden Corline en ik opgehaald door Dave. Hij was erg blij met ons! We waren rond half 7 op het vliegveld en om half 8 ging onze vlucht. Hier hoef je maar 1 uur voordat je vliegt op het vliegveld te zijn dus dat is wel lekker! Toen we zaten te wachten bij de gate waren er nog 2 vrijwilligers van be-more. Charlotte en Ria.
Na 2 uur vliegen kwamen we in Cape Town. We werden opgewacht door onze gids: Clive! En super leuke en sponatane man. We hadden verwacht dat we meteen naar het hostel gingen maar toen we in de auto zaten vertelde Clive dat we meteen naar de Tafelberg, Kirstenbosch ( een Botanical garden) en naar een wijnproeverij gingen!
Het was echt heel leuk veel mooie dingen gezien!
De wijn was ook erg lekker;-)
Na het wijnproeven zijn we naar het huis van Clive gereden. We bleven daar het hele weekend slapen en dus niet in een hostel zoals wij dachten!
Corline en ik moesten samen in 1 bed want hij neemt normaal geen 4 mensen mee. Maar het was een kingsize bed dus genoeg plek!

Vrijdagochtend zijn we naar het robbeneiland geweest. Het waaide wel hard dus het was afwachten of de ferry wel ging maar die ging gelukkig wel.
Het is ongeveer 30 minuten met de ferry en toen we aankwamen werden we in tourbussen gepropt en gingen we het eiland rond. Het is best mooi om te zien maar ik vond het niet erg speciaal. Ik had er eigenlijk meer van verwacht. Na een uurtje gingen we de bus uit en kwamen we bij de gevangenis. Daar kregen we een rondleiding van een man die zelf ook daar had vastgezeten. Wel interesant om die verhalen te horen.
Om half 2 gingen weer met de ferry terug.
Clive stond op ons te wachten bij de uitgang en vertelde dat we wat tijd voor ons zelf hadden dus gingen we naar Waterfront. Een groot touristisch gebied met heel veel winkels en restaurantjes. Ook veel straatmuzikanten gezien!
Om 18.00 uur werden we opgehaald door Clive en gingen we eten.
Om 20.00 bracht hij ons naar een straat met veel kroegen en winkeltjes. Daar hebben we even rondgelopen en toen een cocktail gedronken.
Om half 11 kwam hij ons weer halen en zijn we gaan slapen.

Zaterdag zijn we de hele dag bij kaap de goede hoop en Cape Point geweest! Heel leuk veel Baboons (apen) gezien!
We zijn naar kaap de goede hoop gelopen maar het waaide zo hard dat ik bijna weg vloog haha!
We hebben ook pinguins gezien! Vet leuke beesten!
S'avonds zijn we met z'n alle uiteten geweest.

Zondag werden we om 10 uur naar het vliegveld gebracht.
Onze vlucht ging om 12.10 en we waren om 14.00 in Durban.
Dave heeft ons opgehaald en rond 15.30 waren we weer thuis.

De bus is nog steeds kapot dus Vincent kwam ons halen met het bakkie!
Best cool, je krijgt dan echt een afrikaans gevoel haha!
We hadden gisteravond Boy's night! Heel leuk! We gingen braaien (bbq) en de jongens vonden het harstikke leuk en om 21.00 werden ze opgehaald!

Ik ga straks even proberen wat foto's erop te zetten.

Nou daag allemaal!!

Liefs Laura

Reactie toevoegen

Het reageren op weblogberichten is niet mogelijk.